2001-08-30
A Steinberg cég legújabb vívmányát, a Nuendo nevű szoftvert használják a Night At The Opera surround változatának elkészítéséhez. Az ehhez szükséges technikai eszközök Los Angelesben vannak, az eredeti Opera stúdiószalag pedig Londonban. Justin Shirley Smith, a Queen és Brian hangmérnöke azonban hallani sem akart arról, hogy a felbecsülhetetlen értékű eredeti szalagokat repülőre tegyék, így a technikát hozták Londonba! Egészen pontosan a világ jelenleg legmodernebb 3D-s "laboratóriumába", az Abbey Road-i komplexum 3-as stúdiójába.
A legenda igaznak bizonyult: bár Roy Thomas Baker producer állításai ellenére lyukak nincsenek az Opera stúdiószalagján a BoRhap rengeteg újra-felvételétől, a lemez 26 éves, eredeti tekercse siralmas állapotban van. Olyannyira, hogy mikor most elkezdték lejátszani, azt láthatták a stúdióban összegyűlt szakamberek, hogy a mágnesszalag felső rétege nyomot hagy az olvasófejen. Rövid tanácskozás után 3 napra egy speciális kemencébe helyezték az anyagot, amelyben valamelyest megszilárdult az állapota.
Innentől kevés technikai problémával szembesültek a hangmérnökök, némi gond azonban akadt: a Prophet's Song közepe, és a God Save The Queen teljes egésze nincs rajta az eredeti szalagon! Következésképpen ezeket a részeket az 1975-ben kevert, sztereó mixről teszik át 5.1-es térhangzásra, míg a többi dalt a nyers, eredeti 24 sávos felvételről keverik majd újra.
A Nuendo-ra átírt anyagot Rob Hill magával vitte Los Angelesbe, hogy az ősszel megjelenhessen a térhatású, minden eddiginél tökéletesebben és összetettebben szóló Night At The Opera.

Hangmérnökök az Abbey Roadon (balról jobbra): Alex - Abbey Road, Chris - Brian May saját stúdiójából, Rob Hill - Steinberg North America, Paul Wiffen - Swissonic, Justin Shirley-Smith - Queen Productions és Sam Wetmore - Steinberg UK.
|
|